Our advice to PM (for the benefits of UMNO & all the people)

Our advice to PM (for the benefits of UMNO & all the people)

Monday, December 28, 2009

Isu Perkauman

Isu perkauman di Malaysia nampaknya semakin menjadi-jadi.

Melayu, India, Cina semuanya dok kata mengata, caci mencaci.

Malangnya, orang Melayu tak boleh langsung nak pertahankan diri

Cakap sikit pasal Melayu je, Cina kata kita perkauman

Cakap sikit pasal Islam, India pun kata kita perkauman

Tapi diorang nak cakap pasal Melayu, kita tak boleh melawan

Kalau dilawan, kata perkauman.

Sesuka hati mak bapak dia je kata pasal ketuanan Melayu

Sesuka hati tok nenek dia je nak komplen pasal peruntukan mesjid 

Lu semua dah dapat duduk aman kat Malaysia ni, sedarla diri

Tapi ada yang paling gua benci...

Bila ada Melayu yang kutuk bangsa sendiri

Sanggup jual bangsa untuk kepentingan peribadi

Ada hati pulak nak jadi, Menteri hatta Perdana Menteri

Padahal perangai buruk, terkutuk dan terkeji

Lu orang tengok la kat dalam PKR, PAS, waima dalam UMNO sendiri

Ada bangsat2 yang dah lupa asal-usul, kerana mengejar cita-cita tinggi

Sakit hati betul gua dengan diorang ni

Kalau gua jumpa depan mata, memang gua maki...

Takpun, gua pijak-pijak je muka ngan tapak kaki....

Lu orang ada berani?? Gua berani!!

No comments:

Post a Comment